W 2000 roku Google postanowiło wprowadzić do swojej oferty możliwość reklamowania poprzez tak zwane linki sponsorowane. Przez pierwsze 18 lat system ten nosił nazwę Google AdWords lecz w 2018 zmieniono ją na Google Ads i taka jest po dziś dzień. Google Ads wspomagane jest przez Google AdSense. Jak działa Google Ads wie każdy, kto chodź raz wyszukiwał informacji w tej wyszukiwarce, linki reklamowe zajmują pierwsze kilka pozycji. Nietrudno ich nie zauważyć, gdyż przed linkiem do strony istnieje pogrubiona informacja, że jest to reklama.
Reklamy te targetowane są do konkretnej grupy odbiorców, dzięki czemu ich skuteczność jest o wiele wyższa. Ciekawy jest również sposób rozliczania się za nasze reklamy, otóż nie płacimy za ich publikację a za kliknięcie, czyli dopiero wtedy, gdy ktoś kliknie w nasz link. Taki system rozliczeń nosi nazwę Cost Per Click w skrócie CPC. Podsumowując Google Ads to szybki sposób na promocję firmy jest jednak znacznie droższy od tradycyjnego pozycjonowania. Rozwijając firmę warto połączyć te dwa sposoby.
Bez tego ani rusz.
Chyba najskuteczniejsza reklama, mogę potwierdzić na własnym przykładzie.
Prosta i w miarę tania forma reklamy, ale trzeba się na tym znać by szybko nie stracić pieniędzy.