Instagram to serwis stworzony z myślą o dzieleniu się zdjęciami, umożliwiający ich edycję i formatowanie poprzez różnego typu filtry i dodatki. Twórcą Instagrama są Kevin Systrom i Mike Krieger. Początkowo aplikacja ta nazywała się Burbn i miała służyć zupełnie innym celom. Po licznych próbach, eksperymentach i prototypach w październiku 2010 roku pokazano po raz pierwszy aplikację Instagram.
Szybko zaczęła odnosić sukcesy a zainteresowanie użytkowników wciąż rosło, już po pierwszych 2 miesiącach Instagram miał ponad milion użytkowników. W 2012 roku Instagram przeszedł w ręce Facebooka i od razu zaczął się szybki rozwój tej aplikacji. Pomimo tego, iż nie wszystkim użytkownikom spodobały się zmiany wprowadzone przez nowego właściciela i w początkowej fazie Instagram zaczął tracić fanów, udało się wyjść na prostą i obecnie Instagram jest jedną najbardziej popularnych aplikacji społecznościowych.
Instagram jako forma reklamy.
Jak wszystko co lubiane i popularne, tak samo i Instagram padł zainteresowaniem branży reklamowej. Przyczynił się do tego sam Instagram zarządzany już przez Facebooka. Już na samym początku po przejęciu wprowadzono możliwość sprzedaży zdjęć a rok później posty sponsorowane. W skrócie Instagram ewoluuje po dziś dzień co róż wprowadzając jakieś udoskonalenia mające na celu przyciągnięcie nie tylko nowych użytkowników, ale i firmy pragnące reklamować się na tym portalu. Prowadzenie Instagrama stało się idealnym sposobem na promocję firmy do tego stopnia, że powstały firmy w tym się specjalizujące, które za drobną opłatą robią to za nas.
Zapraszam do kolejnego artykułu „Reklama na Instagramie / Instagram ads” gdzie dokładniej to opisuję.
Instagram dobra rzecz ale jego prowadzenie wymaga sporo pracy, dlatego warto to zlecić firmie zewnętrznej.
Nie zdawałem sobie sprawy jak taki Instagram może być przydatny.
Tu jest dylemat, młodzi ludzie owszem mają i korzystają z instagrama, starsi już nie koniecznie. Teraz jak to zrobić żeby dotrzeć i do jednych i do drugich?
Chętnie zrzucę prowadzenie instagrama na kogoś innego 🙂
Instagram ma plusy i minusy. Plus jest taki, że można pokazać relacje ze swoich zleceń bez konieczności poświęcania miejsca na stronie firmowej. Wystarczy link do profilu i gotowe. Minus to czas, na prowadzenie instagrama trzeba go sporo poświęcić.
Miałam swojego instagrama i jakoś mnie nie porwał. Konto dalej istnieje, ale nie używam go zbyt często.
Nie wiem co ludzie widzą w tym instagramie, dla mnie to strata czasu.
Totalna strata czasu !!! Ten instagram jest dla młodych.
Ja się nie zgodzę z wypowiedziami przedmówców, moja firma dzięki promocji na instagramie zdobyła wielu nowych klientów.