Jak już wspominaliśmy w poprzednim artykule reklama na Instagramie to doskonały sposób na promocję firmy, ale i budowaniu pozytywnego wizerunku w sieci. Nie popełnię pewnie wielkiego „Faux pas” (fo pa) jak powiem, że Instagram poszedł drogą Facebooka czy Google i stał się maszynką do zarabiania pieniędzy. Poparciem tego jest Instagram ads czyli płatna forma reklamy podobna do tych na innych witrynach.
Reklama na Instagramie różne formy.
Planując promocję swojej firmy czy osoby na Instagramie mamy do wyboru trzy podstawowe drogi, jedną bezpłatną i dwie płatne. Najtrudniejsza i zajmująca najwięcej czasu i zaangażowania jest forma bezpłatna, czyli wszystko ogarniamy sami. Kolejnym krokiem jest pierwsza wersja płatna Instagram ads, możemy zająć się tym sami lub skorzystać z pomocy firm specjalizujących się w tej dziedzinie. Ostatnia droga to również wersja płatna w której zlecamy prowadzenie Instagrama, kampanie Instagram ads i wszystko inne z tym związane konkretnym fachowcom, którzy robią wszystko za nas. Każda z opcji ma swoje plusy i minusy.
Instagram ads – koszty
Koszty reklamy na Instagramie są różne i uzależnione są od wielu zmiennych. Podstawowym modelem rozliczeń, tak samo jak na Facebooku jest CPM czyli mówiąc po Polsku koszt za 1000 wyświetleń. Koszt ten pobierany jest z określonego na samym początku budżetu.
Ciekawe czy to się tak opłaca jak reklama na fb czy google.