Czy reklama firmy na Linkedin to dobry sposób na przyciągnięcie klientów? Te pytanie zadaje sobie większość osób planujących rozpocząć przygodę z tym właśnie portalem. Z pewnością też, osoby te poświęcają sporo czasu studiując formy reklamy dostępne za darmo jak i płatne, wyszukują szczegóły, dostępne formy i tak dalej. Z tego właśnie powodu ominę tę część i przejdę do informacji, które pomogą wam podjąć decyzję, czy warto reklamować się na Linkedin.
Reklama na Linkedin przydatne fakty.
Jak już z pewnością wiecie Linkedin to portal bardziej biznesowy (B2B) niż społecznościowy, na którym swoje konto posiada ponad 600 mln użytkowników i pomimo tego, iż portal jest amerykański to większość użytkowników jest spoza USA. Średnio jest to około 65%. Przydatną informacją dla firm szukających poważnych i doświadczonych odbiorców może być fakt, iż średnia użytkowników przekracza 25 lat a tylko 16% deklaruje wiek poniżej 25 lat. Wynika z tego, że większość z nich ma wyższe wyksztalcenie i z pewnością jakieś doświadczenie zawodowe. Różne badania wykazały również, że aż 40% osób posiadających konto na Linkedin loguje się do niego przynajmniej kilka razy w tygodniu, mało tego 60% osób otwiera wiadomości reklamowe i przechodzi do strony, którą reklamują. Jest to 3 razy więcej niż w portalach społecznościowych, gdzie taka reklama uważana jest za spam. Bardzo ważną zaletą tego portalu jest też bardzo wysoka pozycja w Google co znacząco poprawia ruch organiczny na naszej stronie i pomaga w lepszym jej pozycjonowaniu.
Podsumowanie
Linkedin to portal specyficzny, posiadający konkretną grupę odbiorców. Jeżeli tylko chodź jakaś jej część pokrywa się z profilem naszej działalności moim zdanie warto jest pomyśleć o reklamie na tym portalu.
Linkedin to fajny portal pozwalający znaleźć nie tyle nowych klientów co podobne firmy, z którymi można współpracować.
Portal ok ale nie ma sensu płacić za jego prowadzenie. Moim zdaniem to portal b2b.