Google daje nam darmowy sposób na reklamę naszej firmy w Internecie, to dlaczego z tego nie skorzystać. Powiem więcej, mało kto zdaje sobie sprawę z tego jak dużą robotę dla promocji naszej firmy robi taka wizytówka. Co to takiego? Jak to działa? Plusy i minusy? Odpowiedzi na te pytania udzielę nie od strony fachowca od marketingu a przeciętnego użytkownika Google Maps.
Co to jest wizytówka Google Moja Firma?
Wizytówka Google Moja Firma to nic innego jak trochę bardziej rozbudowana wizytówka firmy. Oprócz podstawowych danych kontaktowych posiada ona jeszcze kilka dodatkowych możliwości, takich jak publikacja wpisów, zamieszczanie zdjęć czy informowanie o nowościach itd. Posiada ona jeszcze jedną i to moim zdaniem najistotniejszą dla użytkownika część, a mianowicie „opinie”. Według mnie to ta część ma największe znaczenie.
Jak to działa?
Odpowiedzi udzielę na przykładzie moich ostatnich wakacji, konkretniej na usłudze barów mlecznych. Nie popełnię chyba wielkiej gafy jak powiem, że nawigacja Google Maps jest najpopularniejszą nawigacją w Polsce, a nawet na świecie. Ja sam z niej korzystam od wielu lat. Tworząc wizytówkę Google Moja Firma automatycznie pojawia się ona w Google Maps. Pandemia, lockdowny i inne takie sprawiły, że ceny w miejscowościach turystycznych poszybowały ostro w górę. W skrócie: Trójmiasto, cała rodzina, trzeba coś zjeść, najlepiej tanio i smacznie. Wpisuję w nawigacji bar mleczny, wyskakuje kilka w okolicy (wizytówki Google Moja Firma). Pierwsze co robię to patrzę na gwiazdki w opiniach, wybieram tą z największą ilością i czytam opinie. Jeżeli są w miarę dobre to jedziemy, jeżeli słabe to szukamy dalej.
Plusy i minusy.
Wiadomo każde działanie niesie za sobą plusy i minusy. Wizytówki Google Moja Firma nie są wyjątkiem, mają bardzo dobry wpływ na pozycjonowanie strony firmowej, działania marketingowe itd. Ale jeżeli przysłowiowo „dajemy ciała” kombinując jak to najwięcej zarobić kosztem jakości i dbaniem o klienta szybko na naszej wizytówce pojawią się nieprzychylne opinie i zamiast wybrać Twój „bar mleczny” jadę do konkurencji. Niełatwo się domyślić, że negatywne opinie szybko odstraszą potencjalnych klientów.
Negatywne opinie bardzo często wystawia konkurencja w celu oczernienia firmy.
Te opinie nie zawsze są uczciwe, w niektórych agencjach marketingowych można wykupić pakiety dobrych opinii.
Dla mnie mapy google to jedyny sposób na szukanie różnych miejsc. Na oko mogę powiedzieć, które opinie są sztuczne a które nie.
To się bardzo opłaca, mogę potwierdzić na własnym przykładzie, jak założyłem wizytówkę ruch na stronie się zwiększył i pojawiło się więcej klientów.
Bardzo przydatna rzecz taka wizytówka nie tylko dla firm ale i klientów.