Reklama Facebook ADS – użytkownik kontra reklamodawca.

Jeżeli szukasz suchych faktów na temat Facebook Ads to źle trafiłeś/aś. Treści tego typu jest mnóstwo w Internecie i bez żadnego problemu je znajdziesz. Dziś spróbuję „zerknąć” na zagadnienie jak reklamę na Facebooku widzą zwykli użytkownicy oraz firmy zamieszczające swoje reklamy. Facebook to druga najpopularniejsza platforma w Polsce. Prym wiedzie Youtube z frekfencją ok 92,8% użytkowników, tuż za nim jest właśnie Facebook z liczbą 89,2%. Na potrzeby tego artykułu zrobiłem małe rozeznanie wśród moich znajomych i to na jego podstawie wyciągnę wnioski. W tej grupie „badawczej” 😉 znalazły się osoby w wieku 35 +, niektórzy związani z branżą marketingową inni nie. Ciekawi cię, co z tego wyszło? Zapraszam do artykułu.

Reklama na Facebooku od strony użytkownika.

Nie od dziś wiadomo, że od jakiegoś czasu Facebook stał się nie tylko platformą społecznościową, ale maszynką do zarabiania pieniędzy. U mnie materiał sponsorowany pojawia się co piąty post a czasami nawet częściej. Spytałem moich znajomych jak jest to w ich przypadku i jest tak samo lub podobnie. Na pytanie czy im się to podoba prawie wszyscy odpowiedzieli, że nie i jak tylko byłaby taka możliwość w ogóle by wyłączyli reklamy a nawet zapłacili by to zrobić. Kilku osobom to nie przeszkadza lub nie zwracają na to uwagi. Na pytanie czy klikają w reklamy, odpowiedzi były różne. O dziwo Ci co „krzyczeli” najgłośniej, że by je wyłączyli przyznają, że czasami klikają, szczególnie w promocje z Allegro. Osoby, którym reklamy były obojętne bardzo rzadko lub wcale nie klikają w posty sponsorowane.

Reklama na Facebooku od strony firmy, reklamodawcy.

Kilku moich znajomych pracuje w branży marketingu internetowego i na co dzień zajmują się oni prowadzeniem kampanii Facebook Ads dla swoich klientów. Pomimo zdecydowanej niechęci użytkowników do treści sponsorowanych, firmy inwestujące w reklamę na Facebooku notują wzrost zainteresowania klientów ich produktami czy usługami, a znaczna część z tych klientów trafia do nich właśnie z tego portalu. Ogólnie mówiąc reklama na FB działa.

Podsumowanie

Krótko mówiąc można być „skołowanym”. Niby nikt nie lubi reklam, ale i tak większość w nie klika. Ja pomimo swojej pracy, chodź sam prowadzę kilka kampanii Facebook Ads, nie cierpię reklam i nigdy w nie, nie klikam. A wy jakie macie podejście? Zapraszam do komentowania.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

7 odpowiedzi na Reklama Facebook ADS – użytkownik kontra reklamodawca.

  1. Ewa pisze:

    Powinna być możliwość całkowitego wyłączenia reklam i postów sponsorowanych.

  2. Werka pisze:

    Nasza firma też inwestowała w taką reklamę na FB ale coś nie bardzo to wyszło 🙂 Może jakby zatrudnili do tego kogoś, kto się na tym zna efekty były by lepsze.

  3. gomania pisze:

    Nie wyobrażam sobie dziś nie mieć strony na FB.

  4. EdytaKruk pisze:

    FB nie jest dla wszystkich, nasza firma nie ma nawet konta a na brak klientów nie narzeka.

  5. eurowash pisze:

    Na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że odkąd zainwestowaliśmy w FB Ads ruch na naszej stronie sporo się zwiększył.

  6. administrator pisze:

    Już lepiej zainwestować w google ads, przynosi więcej korzyści.

Dodaj komentarz