Większość moich wpisów tworzone jest na podstawie moich własnych odczuć i doświadczeń, rzadko kiedy posiłkuję się suchymi faktami. Dziś tytułowe pytanie specjalnie pozostawię bez odpowiedzi, którą udzieli sobie każdy z was po przebrnięciu przez kilka danych znalezionych w sieci. Zapraszam.
Reklama w social mediach suche fakty.
Na wstępie dodam, że przedstawione przeze mnie dane przedstawiają stan na styczeń 2021 r. i pochodzą z różnych źródeł. Zaczynajmy więc przedstawiać cyferki 😊. Według badań w naszym kraju Internetu w mniejszym lub większym stopniu używa aż 84,5% Polaków, czyli około 31,97 miliona osób. Pośród tych osób znajduje się ponad 25,9 mln osób posiadających konto na przynajmniej jednym portalu społecznościowym. W ubiegłym roku było ich o 2,5 miliona mniej, czyli z roku na rok przybywa ich i to o 11%. Biorąc pod uwagę użytkowników 16+ bo to oni są głównymi odbiorcami reklam i potencjalnymi klientami, czas spędzany przez nich w sieci to około 6 h 44 min dziennie, w tym ok. 2 godzin poświęcają na media społecznościowe. Eksperci przyjrzeli się również średniemu wiekowi użytkowników na najpopularniejszych portalach. Tak na przykład zdecydowana większość użytkowników Facebooka ma powyżej 35 lat. Czyli są to osoby myślące już w innych kryteriach niż młodzież, i jeżeli zainteresuje ich nasza reklama istnieje większe prawdopodobieństwo powodzenia.
6 najpopularniejszych mediów społecznościowych w Polsce.
Niekwestionowanym liderem wśród użytkowników Internetu jest Google, i odkąd niema już G+ trudno nazwać go portalem społecznościowym, a jest to raczej przeglądarka internetowa pominiemy go w naszym zestawieniu. Złoty medal wśród najpopularniejszych portali społecznościowych zdobywa YouTube z wynikiem 92,8% użytkowników. Tuż za nim ze stratą 3,6 % uplasował się Facebook. Podium zamyka należący do Facebooka Messenger z wynikiem 76,5%. Warte wyróżnienia są jeszcze Instagram 60,6%, WhatsApp 48,2% i Twitter 37,5%.
Podsumowanie
Na podstawie powyższych danych spróbuj sam/a ocenić czy reklama w social mediach może być opłacalna.
Warto ale trzeba uważać bo zamiast reklamy i nowych klientów możemy dostać falę hejtu .
Zależy od profilu firmy w moim przypadku nie ma żadnego sensu, nie mamy nawet konta na fb.
Jeszcze trochę a reklama w social mediach będzie bardziej opłacalna niż w google.
Ja powiem z własnego punktu widzenia, reklama w social mediach jest niezwykle skuteczna i dużo tańsza niż inne formy.