Z pewnością każdy z nas zdaje sobie sprawę, że dziś sukces firmy to w dużej mierze promocja w Internecie. Jeżeli chodzi o to chodzi od razu na myśl przychodzą nam agencje marketingowe. Jest to najszybszy i najłatwiejszy sposób na promocję w sieci. Większość z nas nie wie jednak, jakie są ich rodzaje i jakie usługi oferują. W tym wpisie przedstawię krótko trzy najpopularniejsze typy agencji marketingowych.
Agencja marketingowa
Zacznijmy może od agencji, które oferują nam najszerszy i najbardziej kompleksowy wachlarz usług. W ich ofercie znajdziemy usługi na polu rzeczywistym jak i internetowym. To specjaliści, którzy precyzyjnie ułożą całą strategię promocyjną a następnie wprowadzą ją w życie. Jednym słowem działają wszędzie, gdzie tylko się da.
Agencja interaktywna
Kolejnym typem jest agencja interaktywna. Tu oferta ogranicza się zazwyczaj do promocji marki w internecie. Ten typ agencji warto wybrać, gdy stacjonarne działania naszej firmy schodzą na dalszy plan lub wcale ich nie planujemy. Do najpopularniejszych usług oferowanych przez agencje interaktywne należą: kampanie reklamowe (Google Ads, Facebook Ads, Linkedin, Instagram Ads itp.), prowadzenie profili na portalach społecznościowych, prowadzenie firmowego bloga, pozycjonowanie stron internetowych czy marketing szeptany.
Agencja SEO
SEO (search engine optimization) czyli w wolnym tłumaczeniu optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych to główne zajęcie agencji SEO. Potocznie mówiąc pozycjonowanie stron internetowych. Nie trzeba chyba dodawać, że chodzi tu głównie o wyszukiwarkę Google. Agencje te skupione są na jednym celu przez co są niezwykle skuteczne, a osiągnięcie pierwszej dziesiątki w wynikach wyszukiwania przynieść może znacznie lepsze efekty niż przykładowo kilka miesięcy prowadzenia firmowego profilu na FB.
Należało by jeszcze wspomnieć mniej więcej o jakich kosztach trzeba myśleć wynajmując agencję reklamową.
Nawet nie wiedziałem, że tyle ich jest, zawsze myślałem że każda robi to samo.
Fajny artykuł 🙂
Szkoda, że nikt nie pisze ile takie usługi kosztują, chociaż ogólną cenę.
W praktyce wszystkie oferują to samo. Różni się tylko sposób rozliczenia.