Wiele osób otwierających swój własny biznes pyta mnie czy warto „bawić się” w tworzenie strony internetowej samodzielnie, czy może nie tracić czasu i zlecić to profesjonalistom? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna i bardzo często warto dobrze się nad tym zastanowić. Dziś postaram się przedstawić, jak ja to widzę, odpowiadając na dwa pytania: Kiedy warto stworzyć stronę internetową samodzielnie? Kiedy tworzenie strony internetowej zlecić profesjonalistom? Odpowiadając na te pytania pomijam umiejętności tworzenia stron internetowych.
Kiedy warto stworzyć stronę internetową samodzielnie?
Wtedy, kiedy nie mamy o tym zielonego pojęcia. No, ale to oczywiste, przejdźmy zatem do kolejnej kwestii. W ogromnym skrócie strona internetowa to wizytówka naszej firmy w Internecie, która… i tu zróbmy przerwę. Odpowiadając na tytułowe pytanie warto porządnie zastanowić się do jakich celów tworzymy naszą stronę firmową? Czy ma to być strona wyłącznie informacyjna, z danymi firmy i ofertą, bez znaczenia czy jest na 1 pozycji czy na 100 w wynikach wyszukiwania. Może chcemy by nasza strona przyciągała klientów, była „super reklamą”, by łatwo można było na nią trafić (pierwsza 10 w wyszukiwarce Google). Jeżeli ta pierwsza opcja, polecam spróbować samemu, zajmuje to trochę czasu, ale są już dostępne darmowe narzędzia do tworzenia takich stron typu Wix czy Witryny Google, gdzie w prosty sposób można stworzyć taką „mini” stronę internetową.
Kiedy tworzenie strony internetowej zlecić profesjonalistom?
Jeżeli chcemy by nasza strona firmowa zarabiała na siebie, przyciągała nam klientów, była nie tylko skromną wizytówką, ale posiadała inne treści typu galeria, blog z poradami itp. Zleć jej stworzenie profesjonalistom. W tym przypadku strona internetowa musi być odpowiednio skonfigurowana pod konkretne działania, na przykład pozycjonowanie. Musi posiadać odpowiednio napisane treści, mieć odpowiednie kodowanie i tak dalej i tak dalej. Stworzenie takiej strony wymaga sporej wiedzy i umiejętności pomijając już specjalistyczne programy. Są osoby, które się na tym znają i potrafią zrobić to samemu, ale zdecydowana większość mając nawet ponad podstawową wiedzę informatyczną nie zrobi tego tak jak doświadczeni fachowcy z agencji marketingowych. Nie trać więc czasu i nerwów, zajmij się rozwijaniem swojej firmy a stronę internetową i inne działania marketingowe zleć tym, co się na tym znają.
Nie ma się co bawić samemu niby to takie proste a w rzeczywistości wyjdzie nam drożej i zje masę nerwów.
Na tym trzeba się znać, szczególnie jak ma to być strona firmowa. Klient wchodząc na stronę od razu zauważy amatorkę.
„Na tym trzeba się znać, szczególnie jak ma to być strona firmowa. Klient wchodząc na stronę od razu zauważy amatorkę.” – Nie zawsze, ale bardzo często tak jest na niektórych stronach od razu widać, że strona jest amatorska. Znam też strony firmowe robione przez właścicieli firm które są na prawdę super zrobione a nawet lepiej niż te robione przez profesjonalistów.
Dziś warto korzystać z pomocy doświadczonych firm, Internet się zmienia a takie firmy ciągle śledzą te zmiany i dostosowują się do nich.
Jak ktoś potrafi to czemu nie, ja wolałam profesjonalną pomoc. Po za tym można takie wydatki odliczyć.