Czy warto prowadzić firmowego Facebooka?

Chyba nie trzeba nikomu tłumaczyć, że prowadzenie firmowego profilu na Facebooku to dobry pomysł na promocję swojej firmy. Już po tym pierwszym zdaniu 80 % osób w przedziale wiekowym 18 – 40 lat odpowie na tytułowe pytanie „Tak warto”. Ja również przychylę się do takiej odpowiedzi, mam tylko jedno „ale”, trzeba to robić z głową. Prowadzenie profilu na Facebooku może nam równie dobrze pomóc jak i zaszkodzić.

Facebook nie zawsze taki różowy.

Mnóstwo badań prowadzonych przez agencje marketingowe dają nam do zrozumienia, że Facebook to ogromny potencjał reklamowy. Liczba osób szukających interesujących ich produktów i usług korzysta z mediów społecznościowych a Facebook króluje w tej dziedzinie. Mało kto jednak zdaje sobie sprawę, jak trudne jest prowadzenie takich kampanii reklamowych. Każdy mały błąd, nietrafnie wypowiedziane zdanie czy nieprzemyślany krok może nas słono kosztować. Jedna fala hejtu może zniszczyć nasz cały dotychczasowy dorobek.

Jak prowadzić firmowego Facebooka?

Po pierwsze, jeżeli chcecie to robić róbcie to porządnie, jeżeli nie macie na to wystarczająco dużo czasu, pomysłów czy wiedzy od razu zlećcie to odpowiedniej agencji marketingowej. Unikniecie w ten sposób stresu i wielu błędów popełnianych przez początkujących. W prowadzeniu Facebooka ważne są 3 rzeczy: Optymalizacja, Strategia, Remarketing. Nie śpiesz się, przemyśl każdy krok dwa razy, wybierz konkretną grupę odbiorców, do których będziesz kierował swoją reklamę. Unikaj tematów politycznych, religijnych czy społecznych to najszybszy sposób do negatywnych komentarzy i hejtu. Używaj dużo grafiki, czasami jedno zdjęcie czy ciekawa infografika zrobi większą robotę niż cały artykuł. Zamieszczaj konkursy, one zawsze przyciągają użytkowników.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

1 odpowiedź na Czy warto prowadzić firmowego Facebooka?

  1. matstarszy pisze:

    Warto i to nawet wtedy, kiedy nie chcemy inwestować w jego kampanie reklamowe. Dobrą robotę robi już sama wizytówka z kilkoma zdjęciami i danymi kontaktowymi.

Dodaj komentarz